Powers and Principles: International Leadership in a Shrinking World

Тема: Многополярный мир
Год издания: 2009
Автор:

Описание

Издательство: Lexington Books

ISBN: 978-0739135433

What if the major global and regional powers of today’s world came into closer alignment to build a stronger international community and shared approaches to twenty-first century threats and challenges? The Stanley Foundation posed that question to thirty-three top foreign policy analysts in Powers and Principles: International Leadership in a Shrinking World.

Contributing writers were asked to describe the paths that nine powerful nations, a regional union of twenty-seven states, and a multinational corporation could take as constructive stakeholders in a strengthened rules-based international order. Each chapter is an assessment of what is politically possible (and impossible)—with a description of the associated pressures and reference to the country’s geostrategic position, economy, society, history, and political system and culture. To provide a perspective from the inside and counterweight, each essay is accompanied by a critical reaction by a prominent analyst commentator from the given country.

Powers and Principles is aimed at both reflective practitioners of policy and policy-relevant scholars.


Прошедший опрос

  1. Развиваем российско-китайские отношения. На какое направление Россия и Китай вместе должны обратить особое внимание?
    Необходимо ускорить темпы евразийской интеграции в рамках сопряжения ЕАЭС и «Одного пояса — одного пути»  
     71 (28%)
    Развивать сферу двусторонних экономических отношений и прикладывать больше усилий для роста товарооборота между странами  
     71 (28%)
    Развивать гуманитарные связи, чтобы народы обеих стран лучше понимали друг друга  
     45 (18%)
    Создавать новые двусторонние политические механизмы для более тесного политического сотрудничества  
     32 (13%)
    Повысить эффективность координации действий в многосторонних международных организациях  
     30 (12%)
    Ваш вариант (в комментариях)  
     3 (1%)
Бизнесу
Исследователям
Учащимся