US, Russia and China: Coping with Rogue States and Terrorists Groups

Jiri and Leni Valenta

The blog focuses on US.-Russian-Chinese conflicts and their cooperation in developing new approaches to threats from rogue states and terrorists groups. Realizing that Great Powers have common interests in economic growth, the welfare of their citizens and preventing nuclear holocaust and ethnic genocides, it avoids the Cold War rhetoric and focuses on the analysis of Great Powers' national interests in determining their policies. Dr. Jiri Valenta is a member of the U.S. Council on Foreign Relations and the author-co-editor of nine books. Leni Friedman Valenta, a playwriting graduate of the Yale School of Drama, is the co-writer/editor and CEO of their post-communist/terrorism website, jvlv.net. Their articles have appeared in the premier international affairs magazines, The National Interest, Foreign Policy, Survival and leading newspapers such as The New York Times, Times London, El Pais (Madrid) and Moscow News.

Новые записи

Нет записей за это время. Попробуйте поискать за другой период или не используйте фильтр.

Прошедший опрос

  1. Каким образом заявления В.В. Путина в послании Федеральному Собранию и показ новых стратегических вооружений скажется на международной безопасности в ближайшие годы?

    Следует ожидать гонки вооружений ведущих государств мира, что приведет к неконтролируемой эскалации военно-политической напряженности во всем мире  
     155 (43%)
    Сделанные заявления и показ супероружия скорее завершают начатый ранее процесс обновления Вооруженных Сил России в ответ на вызовы современности, к этому на Западе давно были готовы — существенных изменений в глобальном балансе сил не произойдет  
     142 (40%)
    На наших глазах возвращается Ялтинско-Потсдамский мировой порядок, в которой Россия определенно играет роль одного из полюсов, что позволит иметь более стабильную архитектуру международной безопасности  
     53 (15%)
    Ваш вариант ответа. В комментариях  
     8 (2%)
Бизнесу
Исследователям
Учащимся