Misperception and Reality

Fred Eidlin

Fred Eidlin is a Professor of Political Science. He was on the faculty of the University of Guelph (Canada) for 38 years, and currently lectures at Charles University and the University of Life Sciences in Prague, and at several universities in Russia, Ukraine, Belarus, and Latvia. He is interested in foundational problems of the social sciences, especially where inquiry runs into difficulties, and in political development in Russia, Belarus, and Ukraine. DESCRIPTION: Many mistakes result from faulty assumptions and faulty perception, and can sometimes be avoided by paying more attention to what is taken for granted. This is true, not only for ordinary people in their everyday lives, but also for governmental decision making, and even the advanced natural sciences. I have always been fascinated by such mistakes, and by dogmatic adherence to faulty assumptions, even at the heights of government and in the advanced natural sciences. The study of Russia and other post-Soviet republics is fraught with misperception and faulty assumptions.

Новые записи

Нет записей за это время. Попробуйте поискать за другой период или не используйте фильтр.

Текущий опрос

У проблемы Корейского полуострова нет военного решения. А какое есть?

Прошедший опрос

  1. Развиваем российско-китайские отношения. На какое направление Россия и Китай вместе должны обратить особое внимание?
    Необходимо ускорить темпы евразийской интеграции в рамках сопряжения ЕАЭС и «Одного пояса — одного пути»  
     71 (28%)
    Развивать сферу двусторонних экономических отношений и прикладывать больше усилий для роста товарооборота между странами  
     71 (28%)
    Развивать гуманитарные связи, чтобы народы обеих стран лучше понимали друг друга  
     45 (18%)
    Создавать новые двусторонние политические механизмы для более тесного политического сотрудничества  
     32 (13%)
    Повысить эффективность координации действий в многосторонних международных организациях  
     30 (12%)
    Ваш вариант (в комментариях)  
     3 (1%)
Бизнесу
Исследователям
Учащимся