Matrix of Regional and National Security in South Asia and its post-2014

Регион: Центральная Азия
Год издания: 2014
Автор:

Описание

Организация: A joint publication of Strategic Vision Institute and Konrad-Adenauer-Stiftung

Издательство: Hannan Graphics

ISBN: 978-969-7512-00-3

The publication is based upon papers of distinguished scholars and professional experts read during the conference on “Matrix of Regional and National Security in South Asia and its post-2014 Dynamics”.

Although today the region of South Asia is a quite poor region it represents a great importance for the system of international security. In the time after 2014 there were tendencies towards moving in the strategic dynamics and political landscape. Decision-making process experienced transformations after change in political leadership in such countries like China, India, Pakistan and Afganistan. It is also important to point out the factor of US relations with these states so it will also play a major role in the regional dynamics and strategic power equilibrium in the South Asia. These trends of forthcoming changes are going to determine South Asian regional security. It is largely aimed to discuss all these important changes in this volume “Matrix of Regional and National Security in South Asia and its post-2014 Dynamics”.


Прошедший опрос

  1. Развиваем российско-китайские отношения. На какое направление Россия и Китай вместе должны обратить особое внимание?
    Необходимо ускорить темпы евразийской интеграции в рамках сопряжения ЕАЭС и «Одного пояса — одного пути»  
     71 (28%)
    Развивать сферу двусторонних экономических отношений и прикладывать больше усилий для роста товарооборота между странами  
     71 (28%)
    Развивать гуманитарные связи, чтобы народы обеих стран лучше понимали друг друга  
     45 (18%)
    Создавать новые двусторонние политические механизмы для более тесного политического сотрудничества  
     32 (13%)
    Повысить эффективность координации действий в многосторонних международных организациях  
     30 (12%)
    Ваш вариант (в комментариях)  
     3 (1%)
Бизнесу
Исследователям
Учащимся