Central Asia's New States: Independence, Foreign Policy, and Regional Security

Регион: Постсоветское пространство
Год издания: 1996
Автор:

Описание

Издательство: United States Institute of Peace Press

ISBN: 1-878379-51-8

With breathtaking speed, the republics of the former Soviet Union have been transformed into independent states expected to perform their own foreign policy functions. Yet many of these republics have little experience in foreign relations, and their appearance on the international stage may upset power balances in regions that are already unstable.

The new Central Asian states in particular are becoming of increasing interest to the West, because of their enormous resource base, especially oil and gas; their large, mostly Muslim, population; and their relative proximity to the volatile Middle East. But there is a dearth of informed analysis on this much misunderstood region.

This timely volume helps fill that gap by closely examining the developing foreign policies of the Central Asia republics―especially Kazakhstan, Kyrgyzstan, and Uzbekistan. It describes in detail how they handled their transitions to statehood and draws important conclusions about the implications for regional and international peace and security.


Прошедший опрос

  1. Развиваем российско-китайские отношения. На какое направление Россия и Китай вместе должны обратить особое внимание?
    Необходимо ускорить темпы евразийской интеграции в рамках сопряжения ЕАЭС и «Одного пояса — одного пути»  
     71 (28%)
    Развивать сферу двусторонних экономических отношений и прикладывать больше усилий для роста товарооборота между странами  
     71 (28%)
    Развивать гуманитарные связи, чтобы народы обеих стран лучше понимали друг друга  
     45 (18%)
    Создавать новые двусторонние политические механизмы для более тесного политического сотрудничества  
     32 (13%)
    Повысить эффективность координации действий в многосторонних международных организациях  
     30 (12%)
    Ваш вариант (в комментариях)  
     3 (1%)
Бизнесу
Исследователям
Учащимся